POLITYKA PRYWATNOŚCI
Dbając o bezpieczeństwo danych osobowych naszych klientów, kontrahentów, pracowników oraz współpracowników, na podstawie art. 14 ust. 1 i 2 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119, s. 1), dalej „RODO” informujemy, iż od dnia 25 maja 2018 r. aktualne będą poniższe dane i zasady związane z przetwarzaniem Państwa danych osobowych przez Różę Ławreszuk prowadzącą działalność gospodarczą pod nazwą HYDROŁAZIENKA.PL Róża Ławreszuk (dalej jako: Administrator Danych Osobowych).
1. Administrator Danych Osobowych
Administratorem Danych Osobowych jest Róża Ławreszuk prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą HYDROŁAZIENKA.PL Róża Ławreszuk, ul. Wschodnia 33, 15-158 Białystok, NIP: 9660830876.
W sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych mogą Państwo uzyskać informacje pod adresem: Róża Ławreszuk prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą HYDROŁAZIENKA.PL Róża Ławreszuk, ul. Wschodnia 33, 15-158 Białystok lub e-mailowo: biuro@hydrolazienka.pl
2. Cel przetwarzania, podstawa prawna przetwarzania danych, czas przechowywania danych, uzasadniony interes Administratora Danych Osobowych (o ile występuje)
Cel przetwarzania | Podstawa prawna przetwarzania | Czas przechowywania danych | Uzasadniony interes Administratora |
Zawarcie i wykonywanie umowy z klientem/kontrahentem
(w tym kontaktu z pracownikami klienta/kontrahenta) |
Art. 6 ust. 1 lit. b) RODO
Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO |
Przez czas trwania umowy oraz po zakończeniu jej obowiązywania do czasu upływu terminów przedawnienia roszczeń z niej wynikających, co do zasady 3 lata, maksymalnie 6 lat.
Jeżeli terminy właściwe dla dochodzenia ewentualnych roszczeń są krótsze niż okresy przechowywania dokumentów rozliczeniowych dla celów podatkowych, dokumenty te będziemy przechowywać przez czas niezbędny dla celów podatkowo-rozliczeniowych tj. przez 5 lat od czasu zakończenia roku w którym zaktualizował się obowiązek podatkowy. |
Administrator Danych Osobowych w związku z działaniami podjętymi w celu zawarcia umowy lub jej realizacji kontaktuje się w uzasadnionym celu z pracownikami oraz współpracownikami klientów i kontrahentów, wyznaczonymi jako tzw. „osoby do kontaktu” |
Rozpatrywanie reklamacji zgłaszanych przez klientów (z tytułu rękojmi i gwarancji) oraz skarg | Art. 6 ust. 1 lit. b) RODO
Art. 6 ust. 1 lit. c) RODO |
Dokumentacja związana z obsługą reklamacji danego klienta przechowywana będzie jeszcze przez rok po terminie upływu rękojmi lub rozliczeniu reklamacji. | |
Prowadzenie działań marketingowych wobec potencjalnych i aktualnych klientów (bez wykorzystania środków komunikacji elektronicznej) | Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO | Do czasu wniesienia przez klienta sprzeciwu wobec przetwarzania jego danych w celach marketingowych | Uzasadniony interes Administratora Danych Osobowych wyrażony poprzez prowadzenie działań marketingowych, mających na celu promowanie własnej działalności oraz podejmowanych przez przedsiębiorcę działań i produktów |
Prowadzenie działań marketingowych wobec potencjalnych i aktualnych klientów (z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej) | Art. 6 ust. 1 lit a) RODO tj. zgoda osób, których dane dotyczą
Podstawą prawną przetwarzania jest zgoda osób, których dane dotyczą z uwagi na ustawę prawo telekomunikacyjne i ustawę o świadczeniu usług drogą elektroniczną |
Do czasu lub wycofania zgody, w dowolny sposób, poinformowanie o chęci zaprzestania kontaktu i otrzymywania informacji o podejmowanych przez Administratora Danych Osobowych działaniach za pomocą poczty elektronicznej (e-mail) lub telefonu. | |
Dochodzenie roszczeń przez Administratora Danych Osobowych lub obrona przed roszczeniami prawnymi skierowanymi w stosunku do Administratora Danych Osobowych | Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO | Przez czas trwania postępowań w zakresie dochodzonych roszczeń, do czasu ich prawomocnego zakończenia, a w przypadku postępowań egzekucyjnych do czasu ostatecznego zaspokojenia dochodzonych roszczeń. | Uzasadniony interes Administratora Danych Osobowych w związku z dochodzeniem roszczeń lub obrony przed roszczeniami prawnymi przejawia się w konieczności przetwarzania danych pracowników, w tym współpracowników klientów lub kontrahentów oraz danych samych klientów/ kontrahentów. |
Przechowywanie dokumentów zawierających dane osobowe (umów, faktur) w celach rozliczeniowych | Art. 6 ust. 1 lit. c) RODO | Przez okresy wskazane przepisami prawa, a jeżeli co do określonych dokumentów nie są one wskazane, przez czas przewidziany dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami (min. 3 lata, maks. 6 lat).
Jeżeli terminy właściwe dla dochodzenia ewentualnych roszczeń są krótsze niż okresy przechowywania dokumentów rozliczeniowych dla celów podatkowych, dokumenty te będziemy przechowywać przez czas niezbędny dla celów podatkowo-rozliczeniowych tj. przez 5 lat od czasu zakończenia roku w którym zaktualizował się obowiązek podatkowy. |
3. Odbiorcy danych osobowych
Odbiorcami Państwa danych osobowych będą:
- biuro podatkowe, zapewniającemu obsługą podatkowo – księgową Administratora Danych Osobowych,
- organy państwowe lub inne podmioty uprawnione na podstawie przepisów prawa,
- podmioty wspierające Administratora Danych Osobowych w prowadzonej działalności na jego zlecenie, w szczególności: dostawcy zewnętrznych systemów teleinformatycznych wspierającym działalność, w tym dostawcy programu do fiskalizowania, przewoźnicy oraz operatorzy pocztowi, w tym Poczta Polska S.A. realizujący dostawy w imieniu Administratora Danych Osobowych, platformy sprzedażowe
- dostawcy domeny, hostingu oraz poczty elektronicznej
- banki w przypadku konieczności prowadzenia rozliczeń,
- w przypadku prowadzenia postępowań sądowych, dochodzenia roszczeń – Kancelaria Prawnicza,
- w zakresie danych pracowników i współpracowników – również kontrahenci Administratora Danych Osobowych, bowiem w zakresie wynikającym z pełnionych obowiązków pracowniczych mogą być udostępniane kontrahentom Administratora celem realizacji umów i utrzymania kontaktu
z kontrahentami Administratora.
4. Kategorie przetwarzanych danych osobowych
W zakresie danych osobowych klientów/kontrahentów przetwarzane są następujące dane osobowe: imię
i nazwisko, adres (zamieszkania/do korespondencji), numer telefonu, adres poczty elektronicznej, nazwa firmy, numer NIP.
W zakresie danych osobowych pracowników i współpracowników pobierane są dane osobowe wymienione
w art. 221 Kodeksu pracy oraz innych ustaw związanych z zatrudnieniem pracownika, a inne dane osobowe, na podstawie zgody pracownika.
5. Źródło pochodzenia danych osobowych
Przetwarzane dane osobowe pozyskiwane są:
- bezpośrednio od Państwa,
- ze źródeł publicznie dostępnych jak wyszukiwarka Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), Internet, Centralna Informacja Krajowego Rejestru Sądowego,
- z platform sprzedażowych
6. Prawa osób, których dane dotyczą
Przysługuje Państwu prawo do:
- dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii,
- sprostowania (poprawienia) swoich danych osobowych, jeżeli są błędne,
- ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
- usunięcia danych osobowych,
- wniesienia skargi na Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, gdy uznają Państwo, że przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza przepisy RODO,
Prawa osób, których dane dotyczą realizowane będą zgodnie z art. 12-23 RODO.
W przypadku Państwa danych osobowych przetwarzanych na podstawie zgody, przysługuje Państwu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
Wszelkie Państwa żądania kierować należy poprzez przesłanie na adres poczty elektronicznej biuro@hydrolazienka.pl
7. Prawo do sprzeciwu
Zgodnie z art. 21 ust. 1 i 2 RODO przysługuje Państwo prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych przetwarzanych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora Danych. W przypadku zgłoszenia przez Państwo sprzeciwu, Administratorowi nie wolno już przetwarzać tych danych osobowych, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
Jeżeli Państwa dane osobowe są przetwarzane na potrzeby marketingu bezpośredniego, mają Państwo prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych na potrzeby takiego marketingu, w zakresie, w jakim przetwarzanie jest związane z takim marketingiem bezpośrednim. Jeżeli wniosą Państwo sprzeciw wobec przetwarzania do celów marketingu bezpośredniego, Administrator Danych Osobowych nie będzie już przetwarzać danych osobowych do takich celów.
8. Informacja o wymogu podania danych
Podanie danych jest niezbędne do zawarcia umów i rozliczenia oraz wywiązania się przez Administratora Danych Osobowych z wymogów prawa i dotyczy to następujących sytuacji:
- zawarcia i wykonywania umowy z klientem/kontrahentem,
- rozpatrywania reklamacji zgłaszanych przez klientów (z tytułu rękojmi i gwarancji) oraz skarg,
- dochodzenia roszczeń przez Administratora Danych Osobowych lub obrona przed roszczeniami prawnymi skierowanymi w stosunku do Administratora Danych Osobowych,
- przechowywania dokumentów zawierających dane osobowe (umów, faktur) w celach rozliczeniowych,
W pozostałym zakresie (w szczególności w celu przetwarzania danych w celach marketingowych) podanie danych jest dobrowolne.
9. Informacja o profilowaniu
Państwa dane osobowe nie będą podlegały profilowaniu ani nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany.
10. Przekazywanie danych osobowych poza obszar EOG
Państwa dane osobowe nie będą przekazywane do odbiorcy w państwie trzecim spoza EOG lub organizacji międzynarodowej.